Publicerad: 2019/03/28
Nyhet - Medlemserbjudande

Konferensen Rörligt

Den 14 maj lanserar Dagens Media en konferens som fokuserar på hur den svenska tv-marknaden ska möta konkurrensen från internationella streamingjättar till hur du som annonsör kan kombinera linjär-tv med online video för bästa effekt. Dagen kommer att innehålla case, föreläsningar av branschens främsta experter och diskussioner om bland annat mätproblematiken.

Paneldiskussion: Ökad internationell konkurrens – hur ska den svenska lokala tv-marknaden agera?

Broadcasters världen över går samman för att stå emot jättar som Netflix och Amazon Prime. I Sverige samarbetar både C More och Viaplay med Discovery Networks på innehållsfronten, vilket resulterat i serien “Gåsmamman” respektive “Det som göms i snö”. Succéserien ”Vår tid är nu” är även den en samproduktion – mellan Viaplay, SVT och Film i Väst. Är det dags för våra svenska broadcasters att samarbeta ännu närmare? Eller hur ska de bemöta konkurrensen från internationella streamingjättar?
Paneldeltagare: Casten Almqvist, vd TV4 och Bonnier Broadcasting, Jonas Gustafsson, vd NENT Group Sverige, Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden

Som medlem i Film&TV-Producenterna erbjuder Dagens Media dig 20 % rabatt på ordinarie pris. Läs mer och boka biljett

Hela programmet


Nyhet - Reklamfilm

Masterclass om att beställa reklamfilm

Beställarkompetensen och kunskapen om filmproduktion har blivit viktigare för att göra rätt prioriteringar och få ut så mycket som möjligt av varje satsad krona. För att kunna möta de nya kraven erbjuder Komm...

Nyhet - Pressträff

Vårens svenska filmer presenteras i Filmhuset 21 januari

Film&TV-Producenterna och Svenska Filminstitutet bjuder in till en samlad presentation av vårens svenska långfilmspremiärer, tisdagen den 21 januari i Filmhuset. Presentationen kommer att livesändas online. Ku...

Nyhet - Film

2024 ÅRS GULDBAGGEVINNARE

I måndags kväll hölls Guldbaggegalan för 2024 års filmer på Cirkus i Stockholm. Passage och Den svenska torpeden belönades med fyra G...

Nyhet - Reklamfilm

“Oneofthree.se” uppmärksammar kvinnliga regissörer på produktionsbolagen

För tio år sedan lanserade Film&TV-Producenterna tillsammans med Komm sajten oneofthree.se som fungerar som en portal för kvinnliga r...

Nyhet - Ekologisk hållbarhet

Film&TV-Producenterna inleder samarbete med Green Producers Club

Film&TV-Producenterna har ingått ett samarbetsavtal med Green Producers Club (GPC). Samarbetet ger Film&TV-Producenternas medlemmar...

Läs fler nyheter