Den 14 maj lanserar Dagens Media en konferens som fokuserar på hur den svenska tv-marknaden ska möta konkurrensen från internationella streamingjättar till hur du som annonsör kan kombinera linjär-tv med online video för bästa effekt. Dagen kommer att innehålla case, föreläsningar av branschens främsta experter och diskussioner om bland annat mätproblematiken.
Paneldiskussion: Ökad internationell konkurrens – hur ska den svenska lokala tv-marknaden agera?
Broadcasters världen över går samman för att stå emot jättar som Netflix och Amazon Prime. I Sverige samarbetar både C More och Viaplay med Discovery Networks på innehållsfronten, vilket resulterat i serien “Gåsmamman” respektive “Det som göms i snö”. Succéserien ”Vår tid är nu” är även den en samproduktion – mellan Viaplay, SVT och Film i Väst. Är det dags för våra svenska broadcasters att samarbeta ännu närmare? Eller hur ska de bemöta konkurrensen från internationella streamingjättar?
Paneldeltagare: Casten Almqvist, vd TV4 och Bonnier Broadcasting, Jonas Gustafsson, vd NENT Group Sverige, Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden
Som medlem i Film&TV-Producenterna erbjuder Dagens Media dig 20 % rabatt på ordinarie pris. Läs mer och boka biljett