Publicerad: 2018/01/9
Nyhet - Utbildning

Exklusiv medlemskurs om att bygga engagemang på sociala medier

Känner du att bolagets närvaro i sociala medier behöver ta ett steg till? Finns ni där men vet inte riktigt hur ni ska få bättre innehåll och spridning? Nu har du som medlem möjlighet att anmäla dig till en tvådagarsutbildning i hur du bygger varumärket starkare med sociala medier den 18-19 januari.

Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Kursen tar sin utgångspunkt i detta.

Under denna praktiskt inriktade tvådagarsutbildning går vi igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier.

Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål, både på en strategisk nivå men också taktisk.

Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig:
Att bygga varumärket
Att aktivera människor med innehåll
Att skapa innehåll som engagerar
Att jobba algoritmerna och välja rätt kanal

När: Den 18-19 januari 2018 kl. 09.00-16.30
Dag 1 Utbildning
Dag 2 Eget arbete & Presentation
Var: Skeppsbron 38, Stockholm
Pris: 2 000 kr (exkl. moms) per deltagare. Max 2 personer per bolag
Anmälan görs till lisa@filmtvp.se senast den 22 december.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få färdigheter i att ta fram en strategi och handlingsplan för ditt bolags närvaro och marknadsföring i sociala medier och en trygghet i hur du säkerställer att ditt bolag gör rätt saker i sociala kanaler

Kursen riktar sig till dig som redan idag har en baskunskap om sociala medier och som jobbar med att strategiskt och taktiskt utveckla kommunikationen på bolaget. Du har ambitionen att ta er närvaro på sociala medier till nästa nivå och vill veta hur.

 

Kursen arrangeras av Film&TV-Producenterna med stöd från Svenska Filminstitutet.

Kursledare: Deeped Niclas Strandh, Brand and digital planner på JMWGolin och sociala medieexpert.

”Jag är creative planner och sociala mediestrateg. Deepedition DigitalPR är mitt företag som arbetar med konceptualisering och planning företrädesvis inom digitala medier och sociala medier. Jag är delägare i United Power som är en kommunikationsmöjlighetsbyrå i Falun där jag jobbar med planning, creative direction, konceptualisering och medieplanering.


Nyhet - Riagalan

Riagalans jury 2019

Det är snart dags att kora vinnarna bakom svensk tv-produktion. I år går Riagalan av stapeln den 6 mars på Cirkus i Stockholm och på denna gala premieras de personer och produktioner som varit mest tongivande under ...

Nyhet - Utbildning

Filmproduktion utan kompromisser - ÄR DET MÖJLIGT?

Hur kan du producera och leverera kostnadseffektivt utan att förlora i kvalitet och kreativ höjd? För att stärka och underlätta samarbetet mellan kund, reklambyrå och produktionsbolag erbjuder Komm och Film&...

Nyhet - Folk på väg

Magdalena Jangard utsedd till ny chef för Produktionsstöd på Filminstitutet

Svenska Filminstitutet har utsett Magdalena Jangard till ny chef för Produktionsstödsenheten. Hon tillträder sin tjänst 7 januari 2019 o...

Nyhet - Film

FLX har förvärvat filmatiseringsrätten till den Augustprisvinnande författaren Jenny Jägerfelds hyllade och prisbelönta roman Comedy Queen

Comedy Queen handlar om Sasha som just fyllt 12 år. Sasha har drabbats av en stor sorg men är fast besluten att hon ska rädda både sig ...

Nyhet - Riagalan

Riagalan 2019 växlar upp med nytt koncept!

Den 6 mars är det dags för 2019 års upplaga av Riagalan på Cirkus i Stockholm. Galan växlar upp med nya kategorier, nya jurys och ny st...

Läs fler nyheter