Publicerad: 2018/01/9
Nyhet - Utbildning

Exklusiv medlemskurs om att bygga engagemang på sociala medier

Känner du att bolagets närvaro i sociala medier behöver ta ett steg till? Finns ni där men vet inte riktigt hur ni ska få bättre innehåll och spridning? Nu har du som medlem möjlighet att anmäla dig till en tvådagarsutbildning i hur du bygger varumärket starkare med sociala medier den 18-19 januari.

Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Kursen tar sin utgångspunkt i detta.

Under denna praktiskt inriktade tvådagarsutbildning går vi igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier.

Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål, både på en strategisk nivå men också taktisk.

Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig:
Att bygga varumärket
Att aktivera människor med innehåll
Att skapa innehåll som engagerar
Att jobba algoritmerna och välja rätt kanal

När: Den 18-19 januari 2018 kl. 09.00-16.30
Dag 1 Utbildning
Dag 2 Eget arbete & Presentation
Var: Skeppsbron 38, Stockholm
Pris: 2 000 kr (exkl. moms) per deltagare. Max 2 personer per bolag
Anmälan görs till lisa@filmtvp.se senast den 22 december.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få färdigheter i att ta fram en strategi och handlingsplan för ditt bolags närvaro och marknadsföring i sociala medier och en trygghet i hur du säkerställer att ditt bolag gör rätt saker i sociala kanaler

Kursen riktar sig till dig som redan idag har en baskunskap om sociala medier och som jobbar med att strategiskt och taktiskt utveckla kommunikationen på bolaget. Du har ambitionen att ta er närvaro på sociala medier till nästa nivå och vill veta hur.

 

Kursen arrangeras av Film&TV-Producenterna med stöd från Svenska Filminstitutet.

Kursledare: Deeped Niclas Strandh, Brand and digital planner på JMWGolin och sociala medieexpert.

”Jag är creative planner och sociala mediestrateg. Deepedition DigitalPR är mitt företag som arbetar med konceptualisering och planning företrädesvis inom digitala medier och sociala medier. Jag är delägare i United Power som är en kommunikationsmöjlighetsbyrå i Falun där jag jobbar med planning, creative direction, konceptualisering och medieplanering.


Nyhet - Guldbaggen

Guldbaggen 2023 - här är årets vinnare

I måndags hölls Guldbaggegalan för 2022 års filmer på Cirkus i Stockholm. Triangle of Sadness belönades med sex Guldbaggar, bland annat för Bästa film och Ruben Östlund för Bästa regi. Näst flest Guldbaggar...

Nyhet - Seminarium

Se Yrkesnämndens spridningskonferens i efterhand här

I torsdags genomförde Yrkesnämnden för film & TV en stor spridningskonferens. Stort tack till alla som deltog antingen som talare, lyssnare eller engagerade frågeställare. För er som av olika anledningar hade ...

Nyhet - Nyheter

Monkberry har fått ny ägare

Det norsk/svenska produktionsbolaget bakom succéer som "Skavlan", "Carina Bergfeldt" och "Bianca" får en helt ny ägarstruktur när sex av...

Nyhet - Film, Pressträff

Vårens svenska filmer presenteras i Filmhuset 18 januari

Svenska Filminstitutet och Film&TV-Producenterna bjuder in till en samlad presentation av vårens svenska långfilmspremiärer onsdagen ...

Nyhet - Guldbaggen

2022 års Guldbaggenomineringar

Vid en pressträff i Filmhuset i Stockholm idag presenterades Guldbaggenomineringarna för filmåret 2022. Triangle of Sadness fick nio nomi...

Läs fler nyheter