Publicerad: 2018/01/9
Nyhet - Utbildning

Exklusiv medlemskurs om att bygga engagemang på sociala medier

Känner du att bolagets närvaro i sociala medier behöver ta ett steg till? Finns ni där men vet inte riktigt hur ni ska få bättre innehåll och spridning? Nu har du som medlem möjlighet att anmäla dig till en tvådagarsutbildning i hur du bygger varumärket starkare med sociala medier den 18-19 januari.

Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Kursen tar sin utgångspunkt i detta.

Under denna praktiskt inriktade tvådagarsutbildning går vi igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier.

Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål, både på en strategisk nivå men också taktisk.

Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig:
Att bygga varumärket
Att aktivera människor med innehåll
Att skapa innehåll som engagerar
Att jobba algoritmerna och välja rätt kanal

När: Den 18-19 januari 2018 kl. 09.00-16.30
Dag 1 Utbildning
Dag 2 Eget arbete & Presentation
Var: Skeppsbron 38, Stockholm
Pris: 2 000 kr (exkl. moms) per deltagare. Max 2 personer per bolag
Anmälan görs till lisa@filmtvp.se senast den 22 december.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få färdigheter i att ta fram en strategi och handlingsplan för ditt bolags närvaro och marknadsföring i sociala medier och en trygghet i hur du säkerställer att ditt bolag gör rätt saker i sociala kanaler

Kursen riktar sig till dig som redan idag har en baskunskap om sociala medier och som jobbar med att strategiskt och taktiskt utveckla kommunikationen på bolaget. Du har ambitionen att ta er närvaro på sociala medier till nästa nivå och vill veta hur.

 

Kursen arrangeras av Film&TV-Producenterna med stöd från Svenska Filminstitutet.

Kursledare: Deeped Niclas Strandh, Brand and digital planner på JMWGolin och sociala medieexpert.

”Jag är creative planner och sociala mediestrateg. Deepedition DigitalPR är mitt företag som arbetar med konceptualisering och planning företrädesvis inom digitala medier och sociala medier. Jag är delägare i United Power som är en kommunikationsmöjlighetsbyrå i Falun där jag jobbar med planning, creative direction, konceptualisering och medieplanering.


Nyhet - Riapriset

Här är alla vinnare i Riagalan 2022

Den 17 maj ägde den tolfte upplagan av Riagalan rum på Lilla Cirkus i Stockholm - galan som hyllar svenskt TV-makeri och kreatörerna bakom Sveriges bästa TV-program. Bakom Riagalan, som är uppkallad efter TV-lege...

Nyhet - Seminarium

Digitalt kunskapsmöte om hur svensk film- och dramabransch kan arbeta med intima scener på ett strukturerat och inkluderande sätt

Den 29 mars 2022 arrangerade Film&TV-Producenterna, SF Studios, Svenska Filminstitutet och Fackförbundet Scen & Film ett digitalt kunskapsmöte om hur den svenska film- och dramabranschen kan arbeta med intima s...

Nyhet - Folk på väg

Janne Vierth utsedd till ny filmkonsulent för barn och unga

Filminstitutet har utsett Janne Vierth till ny filmkonsulent för barn och unga. Han tillträder 23 maj och efterträder Jenny Gilbertsson. ...

Nyhet - Riagalan

Här är årets finalister till Riagalan 2022

Nu offentliggörs årets finalister till Riagalan 2022. Den 17 maj intas Cirkus för att dela ut 12 priser till årets värdiga vinnare.  ...

Nyhet - Nya medlemmar

Nya medlemmar i Film&TV-Producenterna

Vi välkomnar fyra nya medlemsbolag till Film&TV-Producenterna; Makeriet, Fox in the Snow Films, Gimme a break och Fedra....

Läs fler nyheter