Publicerad: 2011/10/17
Nyhet - Uncategorized

TV4 stödjer Roygalan 2011 – tittarna får rösta fram årets bästa reklamfilm

Roygalan, den årliga prisgalan för svensk reklamfilmsproduktion, trappar upp satsningen på att få svenska folket att rösta fram sin reklamfilmsfavorit. Idag blev det klart att TV4-Gruppen går in som sponsor till “Folket pris“ – kategorin där svenska folket får rösta på sin favoritreklamfilm. Vinnaren avslöjas på Roygalan den 20 oktober.

Sponsorskapet från TV4 innebär att tittarna kan rösta på sin favorit bland tio reklamfilmer som Roygalans jury har nominerat till kategorin “årets bästa reklamfilm”. TV4, som i år även har tagit plats i årets jury genom kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt, säger följande om sponsorskapet. – Folkets pris är ett utmärkt tillfälle för TV4 att lyssna på tittarna och låta dom få avgöra vad som är bra reklamfilm. Det finns ingen mer rättvis jury än svenska folket. Som jurymedlem är jag väldigt spänd på att se vilken film som går hem när tittarna får bestämma .

De tio utvalda reklamfilmerna kommer att visas på TV4.se från och med 13 oktober och en vecka framåt där tittarna också kan rösta . Det går också att se och rösta på filmerna på www.roygalan.se.
– Vi är väldigt glada att få in en så stark aktör som TV4 till årets gala. Sponsorskapet från TV4 är ett viktigt dragplåster så att vi kan nå ut till ännu fler folk och få dom att säga sitt om svensk reklamfilm, säger Cornelia Opitz, Roygala-general.

Nedan följer en lista över de 10 nominerade reklamfilmerna i kategorin “Folkets pris”:
“Flödet” för Apoteket – av FLX
“Action-Jerry” för ICA- av Esteban
“Kontoret” för Synoptik – av Breitholtz Entertainment
“Sanningen” för Systembolaget- av Esteban
“DTV Sport” för Com Hem – av The Producers
“Förlossningen” för Comviq Tele2 – av FLX
“Libero Climber” för SCA – av Anders Skog Films
“Matkassen” för Stadsmissionen”- av Folke Film
“Hej Chefen” för AMF – av Camp David Film
“Gungan” för Adressändring – av Adamsky

Roypriset belönar kreativitet och nyskapande inom svensk reklamfilmsproduktion. Bakom Roygalan står Film&TV-Producenternas reklamfilmsektion. Läs mer om Roygalan på www.roygalan.se


Nyhet - Reklamfilm

Masterclass om att beställa reklamfilm

Beställarkompetensen och kunskapen om filmproduktion har blivit viktigare för att göra rätt prioriteringar och få ut så mycket som möjligt av varje satsad krona. För att kunna möta de nya kraven erbjuder Komm...

Nyhet - Pressträff

Vårens svenska filmer presenteras i Filmhuset 21 januari

Film&TV-Producenterna och Svenska Filminstitutet bjuder in till en samlad presentation av vårens svenska långfilmspremiärer, tisdagen den 21 januari i Filmhuset. Presentationen kommer att livesändas online. Ku...

Nyhet - Film

2024 ÅRS GULDBAGGEVINNARE

I måndags kväll hölls Guldbaggegalan för 2024 års filmer på Cirkus i Stockholm. Passage och Den svenska torpeden belönades med fyra G...

Nyhet - Reklamfilm

“Oneofthree.se” uppmärksammar kvinnliga regissörer på produktionsbolagen

För tio år sedan lanserade Film&TV-Producenterna tillsammans med Komm sajten oneofthree.se som fungerar som en portal för kvinnliga r...

Nyhet - Ekologisk hållbarhet

Film&TV-Producenterna inleder samarbete med Green Producers Club

Film&TV-Producenterna har ingått ett samarbetsavtal med Green Producers Club (GPC). Samarbetet ger Film&TV-Producenternas medlemmar...

Läs fler nyheter