Publicerad: 2011/01/18
Nyhet - Uncategorized

Steve Stark, exekutiv producent för serien The Event gästar Göteborgs filmfestival!

För sjätte gången riktar Göteborg International Film Festival strålkastarljuset på TV-drama i samband med TV drama seminariet Meeting Point Television.

Förutom Stark är Stefano Semeria, Head of TV Program Planning på schweiziska SFR en av seminariets huvudtalare. Han är expert på plattformsöverskridande innehåll och distribution. Under rubriken 360 Babylon kommer han reda ut begreppen transmedia, crossplatform, 360 models och visa på den nya möjligheter och kreativa, nytänkande exempel på drama som görs runtom i världen.

Nordiska visioner – centrala aktörer på den skandinaviska arenan, TV kanaler, Nordisk Film & TV Fond, regionala filmfonder, producenter och forskare ger sin bild av hur de ser på framtidens TV. Vi får också veta mer om hur man kan arbeta med publikanalys och målgruppsarbete och får se smakprov på kommande nordiska dramaserier.

Seminariet startar 2 februari 13.00 och avslutas den 3:e på eftermiddagen med en nätverkscocktail där man får chansen att ställa personliga frågor till våra gäster och lära känna varandra.

Moderator: Julia Skott, journalist och kritiker som kan läsas bland annat i Nya Affärer, Aftonbladet och Weird Science.

Mer om innehåll, works in progress, våra gäster och anmälan kan du hitta på www.giff.se

Pris för seminariet är 900 SEK om du har festivalens Bransch-, VIP- eller Nordic Film Market ackreditering. Annars kostar seminariet 1 100 SEK. Priset inkluderar gästackreditering, förfriskningar, lunchsmörgås, mottagning med lättare middag på onsdag kväll tillsammans med festivalens internationella gäster och deltagarna i Nordic Film Lab.

OBS! Medlemmar i Film&TV Producenterna får det lägre priset även utan ackreditering! Kryssa i rutan 900 SEK och ange Film&TV Producenterna i meddelanderutan.

Meeting Point Television arrangeras av Göteborg International Film Festival i samband med Nordic Film Market i samarbete med MediaXchange, Erich Pommer Institutet, Media Desk Sverige och har stöd från Region Västra Götaland, Film i Väst, Nordiska ministerrådet samt Nordisk Film & TV Fond.

 


Nyhet - Reklamfilm

Masterclass om att beställa reklamfilm

Beställarkompetensen och kunskapen om filmproduktion har blivit viktigare för att göra rätt prioriteringar och få ut så mycket som möjligt av varje satsad krona. För att kunna möta de nya kraven erbjuder Komm...

Nyhet - Pressträff

Vårens svenska filmer presenteras i Filmhuset 21 januari

Film&TV-Producenterna och Svenska Filminstitutet bjuder in till en samlad presentation av vårens svenska långfilmspremiärer, tisdagen den 21 januari i Filmhuset. Presentationen kommer att livesändas online. Ku...

Nyhet - Film

2024 ÅRS GULDBAGGEVINNARE

I måndags kväll hölls Guldbaggegalan för 2024 års filmer på Cirkus i Stockholm. Passage och Den svenska torpeden belönades med fyra G...

Nyhet - Reklamfilm

“Oneofthree.se” uppmärksammar kvinnliga regissörer på produktionsbolagen

För tio år sedan lanserade Film&TV-Producenterna tillsammans med Komm sajten oneofthree.se som fungerar som en portal för kvinnliga r...

Nyhet - Ekologisk hållbarhet

Film&TV-Producenterna inleder samarbete med Green Producers Club

Film&TV-Producenterna har ingått ett samarbetsavtal med Green Producers Club (GPC). Samarbetet ger Film&TV-Producenternas medlemmar...

Läs fler nyheter