Trycket på att skapa en reklamfilm åt antimobbningsorganisationen Friends har varit enormt. Över 100 studenter från Berghs School of Communication har deltagit i reklamtävlingen Roy junior mot mobbning som resulterade i 23 reklamfilmer. Roy junior anordnas av Film&TV-Producenterna i samarbete med Friends, TT Nyhetsbyrån och Berghs School of Communication.
Under en vecka i september fick elever från Berghs tillgång till material från TT Nyhetsbyrån och handledning av expertkunniga Lukas Hammar och Henrik Lagercrantz från Social Club. Materialet fogades samman till färdiga tävlingsbidrag och skickades sedan in den 29 september. Det vinnande bidraget kommer att presenteras på Roygalan som hålls på Chinateatern i Stockholm den 23 oktober.
– Det har varit väldigt kul att få arbeta med Berghs unga talanger. Många av de tävlande har visat prov på god innovativ och kreativ förmåga vilket också lyser igenom i bidragen, säger Henrik Lagercrantz, Social Club.
– Det är glädjande att så många av eleverna brinner för vårt arbete och har engagerat sig i tävlingen, säger Ann Ystén Marknads och kommunikationschef, Friends. Kvaliteten på flera av bidragen är så hög att vi kan och kommer att använda dem i vår externa kommunikation.
– Det är inspirerande att få en inblick i vad framtidens kreatörer producerar! säger Sara Perers, kommunikationschef, TT Nyhetsbyrån.
Den nominerad bidragen är:
-Omtanke
-Din 50-lapp
-Mörker
Juryn för tävlingen Roy Junior består av:
Sara Perers, kommunikationschef, TT Nyhetsbyrån,
Ann Ystén, Marknads och kommunikationschef, Friends
Lukas Hammar, regissör Social Club och Henrik Lagercrantz, Social Club
Samtliga nominerade bidragen kan man se på www.royjr.se