Publicerad: 2018/01/9
Nyhet - Utbildning

Exklusiv medlemskurs om att bygga engagemang på sociala medier

Känner du att bolagets närvaro i sociala medier behöver ta ett steg till? Finns ni där men vet inte riktigt hur ni ska få bättre innehåll och spridning? Nu har du som medlem möjlighet att anmäla dig till en tvådagarsutbildning i hur du bygger varumärket starkare med sociala medier den 18-19 januari.

Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Kursen tar sin utgångspunkt i detta.

Under denna praktiskt inriktade tvådagarsutbildning går vi igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier.

Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål, både på en strategisk nivå men också taktisk.

Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig:
Att bygga varumärket
Att aktivera människor med innehåll
Att skapa innehåll som engagerar
Att jobba algoritmerna och välja rätt kanal

När: Den 18-19 januari 2018 kl. 09.00-16.30
Dag 1 Utbildning
Dag 2 Eget arbete & Presentation
Var: Skeppsbron 38, Stockholm
Pris: 2 000 kr (exkl. moms) per deltagare. Max 2 personer per bolag
Anmälan görs till lisa@filmtvp.se senast den 22 december.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få färdigheter i att ta fram en strategi och handlingsplan för ditt bolags närvaro och marknadsföring i sociala medier och en trygghet i hur du säkerställer att ditt bolag gör rätt saker i sociala kanaler

Kursen riktar sig till dig som redan idag har en baskunskap om sociala medier och som jobbar med att strategiskt och taktiskt utveckla kommunikationen på bolaget. Du har ambitionen att ta er närvaro på sociala medier till nästa nivå och vill veta hur.

 

Kursen arrangeras av Film&TV-Producenterna med stöd från Svenska Filminstitutet.

Kursledare: Deeped Niclas Strandh, Brand and digital planner på JMWGolin och sociala medieexpert.

”Jag är creative planner och sociala mediestrateg. Deepedition DigitalPR är mitt företag som arbetar med konceptualisering och planning företrädesvis inom digitala medier och sociala medier. Jag är delägare i United Power som är en kommunikationsmöjlighetsbyrå i Falun där jag jobbar med planning, creative direction, konceptualisering och medieplanering.


Nyhet - Riagalan

Riagalans jury 2018

Det är snart dags att kora vinnarna bakom svensk tv-produktion. I år går Riagalan av stapeln den 8 juni på Cirkus i Stockholm och på denna gala premieras de personer och produktioner som varit mest tongivande under ...

Nyhet - Seminarium

Seminarium om den nya dataskyddsförordningen

Den 25 maj 2018 ersätts den svenska Personuppgiftslagen av EU:s nya dataskyddsförordning som kallas GDPR. Vad ska man särskilt tänka på och vad ska man prioritera? Film&TV-Produceterna erbjuder nu alla medle...

Nyhet - Riagalan

Nominera era bidrag till Riagalan 2018

Riagalan 2018 tar in nya kategorier och plockar tillbaka en gammal. Årets programidé (scripted) är en av Riagalans nya kategorier och Å...

Nyhet - Dokumentärfilm

Dokumentärfilmaren och journalisten Folke Rydén dubbelt prisad i USA i natt

Folke Rydén vinner guld i två kategorier vid prestigefyllda New York Festival's International TV & Film Awards. Det är dokumentärf...

Nyhet - Utbildning

Medlemsutbildning - förebygg och stoppa kränkande beteenden

Film&TV-Producenterna i samarbete med Almega/Medieföretagen bjuder in till en heldagsutbildning som syftar till att öka kompetensen bl...

Läs fler nyheter